Neden kadınların bir kazada ölme olasılığı erkeklerden daha fazladır?
Kadınların otomobil kazalarında erkeklerden daha fazla ölme ihtimalinin olduğunu biliyor muydunuz? Bunun en büyük nedenlerinden biri de tasarımcıların kadın ve erkek fizyolojileri arasındaki farklılıkları dikkate almamış olmaları. İsveç’te yapılan bir araştırma, araba koltuklarının hafif insanlar için tasarlanmadığı için kadınların darbelere daha fazla maruz kaldığını gösteriyor.
Chalmers Teknoloji Üniversitesi’nden Anna Carlsson, “ Kadınlar genellikle erkeklerden daha hafiftir, bu nedenle daha hızlı savrulurlar ve daha fazla ivmeye maruz kalırlar.der ve devam eder: “ Bir kadın ayrıca emniyet kemerinden gelen sert bir darbeye karşı daha savunmasızdır. Bu tehlikeyi önlemek için koltukların daha az sert ve daha esnek olması gerekir. Bir arabaya arkadan çarpıldığında, arkalık bir trambolin gibi hareket ederek bizi öne doğru fırlatır. Daha iyi yastıklamalı, biraz daha yumuşak sırtlıklar kullanılmalıdır.”
Görünmez Kadınlarkitabın yazarı Caroline Criado Perez2019’da “ kadınlar pedallara erkeklerden daha yakın oturma eğilimindedir; Genellikle daha kısa olmalarına rağmen, aracı sürmek için pedallara ulaşmaları gerekir. Bu, üreticinin tavsiye ettiği konum yerine “konum dışı” sürüş olarak kabul edilir. Sürüş için gerekli olmasına rağmen, bu pozisyonda oturmak sürücüyü daha fazla yaralanma riskine sokar.” o yazdı.
Sorunun bir kısmı arabaların test edilme şeklidir. Çarpışma testi modellerinden önce çarpışma testlerinde insan kadavraları kullanılıyordu. Tedarik edilen kadavraların çoğu yaşlı erkekler olduğundan, önceki yaralanmaları test sırasında meydana gelenlerden ayırt etme sorunlarının yanı sıra demografik bir sorun da vardı.
Çarpışma testi modelleri geldiğinde bunu düzeltmek ve birkaç farklı gövde durumu eklemek doğru olabilirdi ama bu yapılmadı. Neredeyse tamamen erkeklere dayalı çarpışma testleri devam etti ve herkes için bir sonuç çıkarmaya çalıştı. Alışılmış olarak çocuk çarpışma testi modelleri de vardır, ancak kadın bedenlerini temsil eden modeller, 149 santimetre (4 fit 8 inç) boyunda, kabaca 12 yaşındaki bir kız boyunda olan erkek modellerdir.
Neyse ki bu eşitsizliği ortadan kaldırmaya çalışanlar var. Yakın zamanda araştırmacılar tarafından bir kadın çarpışma testi modeli tasarlandı. Grup, bu modelin, otomobil kazalarına karışan kadınlarda orantısız bir şekilde meydana gelen pelvis kırığı gibi farklı yaralanmaları öğrenmek için kullanılabileceğini umuyor. Ancak şimdilik, bu ayrım devam ettikçe, kadınların daha yüksek ölüm riskine sahip olduğu gerçeği de devam ediyor.